Dag 6 Captiva Island

9 mei 2015 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

We hebben een heel relaxed dagje, Beetje zwembad hangen, even naar de zee. Er zijn drie zwembaden, eentje met twee waterglijbanen, eentje met sproeiers en eentje met het animatie team. Een waterglijbaan is zo snel dat je doorglijdt over het water als je je benen omhoog gooit. Het animatie team heeft een soort evenwichtsbalk in het water liggen. Sven staat direct in de rij. Het middenstuk draait rond dus je valt al snel in het water. met de camera in de aanslag kijken we toe. Hij is bijna aan de beurt....ja NU issie aan de beurt! Maar dan vind hij zijn tegenstander toch een maatje te groot en stapt uit de rij. Nja jammer dan! Sven en papa huren een vishengel en wat aas: garnalenkoppen, jakkie...Als Jenny Daphne en mama dan gaan kijken hebben ze net een hele mooie blinkende vis gevangen. Behoorlijke joekel ook! En bloeden als een rund, het bloed spat de hele stijger over. Gelukkig zit Luc zelf niet helemaal onder. En er is een tuinslang op de stijger voor dit soort gevallen. Een zeer goed uitgeruste visser komt vanuit de andere kant van de steiger om hulp te bieden, Die vis heeft serieuze tanden en luc heeft geen doek of tang om het dier te onthaken. De meneer heeft dat wel en legt Luc uit dat hij een Makreel heeft gevangen. Hartstikke cool! Mama gaat met de meiden voor mooie vlechtjes met kralen bij het zwembad in de rij. Dat is goedkoper dan de zeemeerminnen-foto shoot!;-) s avonds gaan we op zoek naar een eettentje buiten het resort. Er zijn alleen maar restaurants op hele mooie plaatsen en overal is het druk. Bij onze eerste keus: de Muckey Duck kun je zelfs nergens meer parkeren. Nja dan gaan we naar een andere Seafood and grill op Captiva. Het ziet er knus uit en het menu is prima. De days special is Swordfish met "toestanden" en rijst. Luc eet Red snapper. Heeeeerlijk. De kinderen hadden een menukaart gekregen om op te kleuren maar ze zien dat een meneer aan een tafel naast ons met de waskrijtjes een enorme (hele mooie) T-Rex op het papieren tafelkleed tekent. De kids zijn geinspireerd en tekenen dolfijnen, Picachu s, hartjes, eenden en baby t-rexen.

Mama eet een echte Key lime pie en krijgt het recept van de ober. Erg lekker en niet ingewikkeld om zelf te maken. Op de terugweg vanuit de auto naar onze voordeur zien we een echt vuurvliegje. De meiden zijn erg onder de indruk!

Dan iedereen in de after sun en de azaron en lekker naar bed want morgen hebben we een wat drukkere dag voor de boeg met een reis en een tussenstop.

Het was een heerlijke dag!

X

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade