Dag 5 Captiva Island

8 mei 2015 - Captiva Island, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we in zuidelijke richting. We pakken ons boeltje en zijn op ons gemak om half tien klaar om te vertekken. Iedereen in de auto en op zoek naar een ontbijt gelegenheid. Omdat we niet weer naar dezelfde willen als gisteren gaan we vast een stuk rijden op zoek naar een food-exit. Iedereen heeft wel trek. De foodexit die we gekozen hebben geeft als meest ontbijterige optie op Yelp (=IENS/online-restaurant gids) Mc Donalds. Dat kunnen we thuis ook... In de supermarkt zit ook een broodjes zaak/deli maar daar kun je niet zitten, het wordt uiteindelijk de Subway. De meisjes nemen een simpel broodje worst met gesmolten kaas, Sven eenbroodje meatballs en het leven is goed. Dan even naar de bank om cash bij te vullen. Terwijl ik naar de automaat loop kijken een paar mensen me al een beetje vreemd na. Het blijkt een drive-thru ATM te zijn, daar ga je met de auto doorheen om te pinnen en niet lopend! Ik dacht al:"wat zit dat schermpje laag". Dan onze mooie tocht naar het zuiden, We kiezen de iet wat touristisere route via Fort Meade ipv de snelweg naar Tampa. We kijken onze ogen uit. Dan komen we om half vier bij South Seas Island Resort. Een beeldschoon resort aan beide zijden omringd door de zee. Het was oorspronkelijk een zeer slecht te bereiken citrusplantage met arbeiderswoningen. Je moest er met de boot of later een gammel bruggetje naartoe. Toen in de jaren 70 de oogst verwoest werd door een grote storm moest de eigenaar mensen onstlaan en ging hij de lege woningen verhuren aan toeristen. Het is toen overgenomen door de huidige eigenaar en volgebouwd met prachtige appartementen en huizen. Ook is er een prachtige jachthaven waar je om de zeekoeien heen moet varen want die wonen er nogal wat. En inderdaad we spotten er eentje tussen de luxe jachten! Volgens bartender bij het zwembad wonen er ook veel dolfijnen alleen hebben we die nog niet gespot. Onze kamer is nog niet helemaal klaar dus we nemen de tijd om het park te verkennen. Wat een enorme luxe allemaal. Je kunt een fotoshoot doen met de kinderen verkleed als zeemeermin voor zo´n 160 dollar maar dan mag je de staartvin wel houden;-) Om half vijf kunnen we in ons appartement. Dan snel onze zwemkleren zoeken en op naar het zwembad. Ons appartementen gebouw heeft ook een prive zwembad, lekker rustig! Na een paar baantjes nog even via de steiger naar het strand. We krijgen een parasol, een paar bedden en handdoeken. We gaan op zoek naar mooie schelpen in de branding. Terug naar het appartement om te douchen. Dan lekker fris met de trolley naar een van de restaurants op het complex. Er hangt een anti-muggen lotion dispenser bij de trolley stop. Nou die heb je hoer wel nodig! Heerlijk gegeten en dan op de terugweg even bij "scoops" voor een ijsje met alle toppings die je maar wil: gummieberen, m&m's, noten, hagelslag noem maar op!

Terug in het appartement nog even de azaron zoeken want die muggen steken ook gewoon door je kleren heen op plekken waar we niet hebben ingesmeerd met muggen lotion. Dan maken we de bed/bank op en Jenny valt al direct in slaap.

De dag is om!

1. José Neering:
    9 mei 2015
    allemaal maar lekker hoor! voelt het niet alsof je al weken onderweg bent?
  2. Pedro:
    10 mei 2015
    so jullie zien wel gave dingen, kon niet eerder reageren maar volg jullie op de voet(per dag) geniet ervan samen
    groetjes van ons drieen en
    have fun