Dag 10, Zwemmen en Dolfijnen dag

13 mei 2015 - Duck Key, Florida, Verenigde Staten

Nou de vakantie zit er al bijna op.

Gisteren waren we nog even naar het Dolfijnen research centrum in Marathon geweest (10 km van onze locatie) om te kijken wat de mogelijkheden waren om met dolfijnen te zwemmen. Uiteindelijk gaan Judith, Sven en Jenny met de dolfijnen een t-shirt schilderen en Daphne en ik een echte duik met een dolfijn nemen.

Nou vandaag was het dan zover. eerst om 9 uur kijken hoe laat Sven, Jenny en mama met de dolfijnen konden gaan schilderen. Het blijkt rond 13:00 uur te kunnen.

Eerst nog even zwemmen in het piratenbad alvorens we terug gaan naar het dolfijnen research centrum. Daphne ontmoet vriendinnetje Rosanne nog eens welke ook morgen terug zouden vliegen naar Nederland, maar dan via nog een tussenvlucht.

Dan om 13:00 uur is het zover. Eerst naar de lagoon waar Jenny, mama en Sven gingen schilderen. Alleen was er eerst nog een introductie van van de kletsdame voor de schilder activiteit, maar daarna gingen Sven, mama en Jenny helemaal los, met als resultaat een prachtig t-shirt geschildert door een dolfijn. Zie foto's of video. Er zaten echt picasso's tussen hoor. Sven en Jenny vonden het wel zeer spannend maar zeer leuk.

Toen om 14:30 konden Daphne en ik ons voorbereiden op het zwemmen met een dolfijn. Wij hadden Pax welke een 18 jarig mannetje was.

We zaten in een groepje met diverse dames en ik als de enigste heer :-)

eerst zwemmen met de dolfijn. Daphne kijkt alles eerst even rustig toe en daarna mag Daphne met Pax. Pax blijft zeer rustig en Daphne superstoer. De trainster vind Daphne ook superstoer.

2 keer een rondje met Pax zwemmen echt supertof. Dan ben ikzelf ook aan de beurt. Nou ik kan je zeggen, alles is waar wat men zegt over met dolfijnen zwemmen. Je krijgt er direct een echte band mee. Super.

Dan dansen, handje klap, buik aaien, kusjes geven, high five en een opdracht geven. En dan is de dolphin Encounter ook weer voorbij. Een heerlijke middag.

We hadden weinig gegeten, dus we komen een burger king tegen, lekker smullen. Van alles wat, maar 1 ding is zeker, de BK is in de United States veel lekkerder. Dat vonden de kinderen ook.

Nu lekker thuis rustig aan doen in ons huisje om morgen nog even naar het zwembad te kunnen om dan terug naar Miami te gaan en met het vliegveld vrijdag 07 uur in de ochtend in Dusseldorf weer te landen.

We hebben een pestspel van Frozen en ondertussen aan de 25ste ronde bezig en ik verlies iedere keer. Hoe kan dat nou....

1. Chantal:
    14 mei 2015
    Oh wat gaaf zeg, dat ziet er cool uit jongens! ( en meiden), wij genieten even van de hemelvaart met een zacht zonnetje. Boet had een voetbaltoernooi en is kampioen!! Zo nog een verjaardagen meepakken en dan aftellen tot jullie weer bekaf maar voldaan thuiskomen, ik zeg vlaggen uit, borrel koud hier in Great little Abcowdy, see you guys en hou het heel