Dag 9, de keys Marathon en rustig dagje

12 mei 2015 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ervoor gekozen om lekker rustig aan te doen. Lekker uitslapen.

Ik ga even met Sven naar de locale sportwinkel om een vishengel voor een dag te huren. Lekker om in de achtertuin te vissen of vanaf een steiger.

Daarna terug en lekker een ontbijtje in de tuin. Heerlijk weer, weer.

Vandaag staat op het programma om te kijken of we met dolfijnen kunnen spelen of zwemmen.

Bij onze locale Dolfijnen baaitje kan niemand met de dolfijnen zwemmen dus gaan we even naar het dolfijnen centrum kijken in een van de andere Keys, naast Duck key genaamd Marathon.

Daar kunnen we nog maar met 2 personen met dolfijnen zwemmen voor morgen, als jullie dit lezen waarschijnlijk vandaag. Dus dat doen we maar. Voor de anderen wordt het waarschijnlijk handjeklap en knuffelen met een dolfijn vanaf de zijkant.

Sven en ik zijn eerste keus omdat er 1 ouder bij moet zijn, maar toen Daphne echt de tranen in haar ogen stonden zei Sven dat Daphne wel voor hem in de plaats mocht en hij wel ok was met het handje klap met de dolfijn en knuffelen.

Daphne supergelukkig.

Bij terugkomst spreken we af dat ik en Sven lekker proberen het avondeten bij elkaar te vangen en Judith, Daphne en Jennifer naar het piraten zwembad gaan.

Nou we hebben allerlei variabelen gedaan met vissen. Vanaf de 7 mile bridge, echt apart alleen een sterke stroming en geen vis.

Daarna terug naar de marina haven en daar heeft Sven de smaak te pakken. De ene na de andere vis. Langwerpige, gele, rood bruin gestippelde, crabben. Huppakee, en ook een dikke rog bijna gevangen. Haaien zaten er ook genoeg, alleen die hebben gelukkig niet gesnoept van onze haak.

Rond zessen zijn Sven en ik weer terug en hebben Daphne mama en Jennifer lekker in het piraten zwembad gezeten. Daphne wat nieuwe vriendinnetjes gemaakt en er blijken hier toch meer nederlanders te zitten die hier een paar dagen mei vakantie geboekt hebben.

Voor het avond eten gaan we weer naar de grill bij de 7 mile bridge. We zijn wat beter ingesteld op het avondeten nu en weten wat de kinderen lekker vinden en de kinderen nemen lekker de zwemkleren mee.

Eten en zwemmen, biertje en cocktail op het terras en een zonsondergang. Lekker is dat. Genieten kun je hier wel.

De kinderen komen af en toe uit het water om te eten en te drinken dat werkt perfect.

Qua eten, de vis komt hier zo vers uit de zee, lokale kreeft voor Luc en locale tonijn medium voor Judith. Da's niet verkeerd. De kinderen doritos met kaas saus en tosti met friet.

We maken in 1 1/2 uur tijd van nog een brandende zon tot totale duisternis mee... ok niet totaal, er waren gelukkig wat branders en lampen aanwezig.

Daarna nog even wat kleine boodschappen doen bij een lokale supermarkt, hoezo lokaal, rijen van bijna 100 meter lang en dan rijen genummerd tot en met 33 .... gelukkig hoefden we niet zo veel :-)  . Ze hadden leuke karretjes. Sven mocht de wagen duwen en Daphne en Jennifer achter het racestuur, zie de foto's van dag 9, voor het karretje en de rijen.

Dan naar huis want morgenochtend om 09:00 bij het Dolfijn centrum zijn.

Tot morgen.

1. Chantal:
    13 mei 2015
    Wow dit klinkt superleuk! Wij vinden sven een topper dat hij zo lief is voor zijn zus. En wij willen een foto zien met de handjeklap. Chantal vindt de supermarktverhalen leuk want die karretjes wil ze hier ook. Boet en Pippi vinden het verhaal van de dolfijnenzwemverhalen te cool. En tuur wil tosti ❤️ Enfin bij jullie alles big hier mini (golf) echt!