Dag 8 Duck Key

11 mei 2015 - Duck Key, Florida, Verenigde Staten

Vandaag lekker onze nieuwe omgeving verkennen. Een beetje uitslapen en dan lekker ontbijten op ons terras aan de oceaan. Het park heeft drie zwembaden en een zwemlagune en een piratenboot/waterspeeltuin. Onderweg naar zwembad nummer 1 nog even in een boom klauteren. Hij heeft mooie lage takken en zelfs Jenny kan er met een klein beetje hulp in. Sven  springt van een tak af en blijft met zijn broek hangen aan een takje....enorm gat! Hij heeft zich gelukkig niet bezeerd. Nja ik had op het vorige park een mooi naaisetje gekregen. Ik had daar een roze jurk gerepareerd met dat setje en Sven vraagt zich dan ook af of dat naaisetje wel geschikt is voor zijn zwarte broek....

Dan lekker aan het zwembad en de lagune. in de lagune liggen een aantal paddle boards. Dat vinden ze allemaal wel leuk. Net naast de lagune heeft ons resort een dolfijnen-lagune. Er zwemmen er vier en ze geven een gezellig showtje weg.Je kunt hier ook een meezwem arrangement boeken, maar we woeten even goed kijken op verschillende plekken op de Keys. Leeftijdsgrenzen en prijzen varieren enorm! We gaan lekker zwemmen Daphne doet een boel stunts en Sven en mama gaan een gratis scuba clinic meedoen. Het duurt even voor Sven snapt wat nou de bedoeling is met dat zuurstofmasker maar als hij het snapt gaat ie als een trein. Mama raakt vooral verstrikt in de zuurstofslangen.... Ik ga even kijken bij zwembad nummer twee: het tranquillity zwembad. Er staat een bord dat toegang is toegestaan vanaf 21 jaar en dan op een subtiele manier dat je wel ook maturety moet vertonen om niet te worden weggestuurd, ha, ha! Nou een pool waar je geen lawaai mag maken is niks voor ons. Dan gaan we naar het kinderpiratenboot waterspeeltuin paradijs. Erg leuk, je kunt overal staan en het is lekker rustig en overzichtelijk. Lekker veel schaduw van de palmbomen.Net achter deze waterspeeltuin ligt zwembad nummer drie: om de een of andere reden is het hier helemaal niet druk. Je kunt het alleen bereiken door via het kindsclub gebouw te gaan. dat schrikt mensen wellicht af. Ook hier lig je prachtig en het water is lekker. Ze hebben hier overal zoutwaterzwembaden, ik vind het fijner dan chloor, ook beter voor huis en haar (denk ik). Dan een lekkere pauze voor de late lunch voor de tv. We kijken op t heetst van de dag lekker naar de disney film Brave (met princes Merida). Daarna gaan we op pad naar de verschillende dolfijnen-uitbaters van de Keys. Onderweg zien we op n veldje echt enorme hagesissen met n gestreepte staart. We gaan even kijken waar het hideaway cafe is, daar gaan we vanavond dineren. Het is een mooie plek met een terras aan het strand. Het personeel doet alsof ze vijf michellin sterren hebben; De zwarte pepermolen wordt met veel elan boven de borden gezwierd. Maar als ik vraag of de crepes met seafood voor de kinderen ook zonder seafood kunnen worden geserveerd blijkt dat een brug te ver. Nja pasta met kaas dan maar weer. De kinderen hebben gisteeren immers heerlijk gesmikkeld; vanavond zijn papa en mama weer aan de beurt. Luc eet Hogfish (catch of the day) en ik eet surf en turf. Het is lekker maar minder bijzonder dan het personeel doet vermoeden. Dan nog even op hun strandje met schommelbankjes rondlopen en naar het resort terug. We spelen pesten met "frozen" speelkaarten. Ik bak er niet echt wat van ik krijg vaak de joker en wordt met "acht wacht" overgelagen. Ik moet toch vaker oefenen.  Kinderen douchen, aftersunnen en naar bed. De factor 50 van hier lijkt slechter te werken dan de factor 50 van Lidl;-), of de zon schijnt harder op de keys?

De dag was goed!

1. José Neering:
    12 mei 2015
    leuk hoor, allemaal!
  2. Chantal:
    Zit hier met boet verschrikkelijk te genieten van jullie mooie verhalen. Bij ons geen krokodillen ( alleen karpers), geen dolfijnen ( nja in knuffelvorm), geen verlichte wagens ( alleen stadslicht van fiat500's ;-) ) geen zoutwaterbaden (alleen badwater), geen dansjes met bekende stripfiguren (wel met tuur en pippi vanavond op kinderen voor kinderen, en tuur zonder broek aan, dus ook een beetje strip). Wat boet net als Sven wel heeft is een gat in zijn broek, een grote ook, niet door een boom maar na zwaar tillen van tassen zette hij de tassen neer en kraaaak, maar ja geen luxe naaisetje hier, dus als Judith thuis komt dan svp wel met dat naaisetje. Nou leute have lost of fun, ik heb de bofrost vanavond teleurgesteld, maar gezegd dat jullie straks grote Amerikaanse porties willen, hihi