Dag 7 Van Captiva naar Duck Key (moederdag)

10 mei 2015 - Duck Key, Florida, Verenigde Staten

We staan optijd op, Luc en Sven gaan bij het krieken van de ochtend op zoek naar mooie schelpen. Ondertussen slapen de meisje door en mama zet koffie en pakt koffers in. We gaan vandaag via de Everglades naar de Keys. Voor we van het eiland vertekken gaan we toch nog even aan bij een winkel genaamd She sells Seashells. Om de wat grotere schelpen te bekijken en er wat te kopen. Er zijn zoveel soorten prachtige schelpen bijelkaar! De mevrouw bij de kassa geeft de zogenaamde sanddollar schelp er gratis bij. Ze verteld dat je de meeste schelpen vind net na of tijdens een storm. We blijven niet lang genoeg om op een storm te wachten! Nog even en gloeiend hete koffie bij starbucks en nieuwe slippers voor Sven. Dan op weg naar het zuiden. Rond een uur of een stoppen we bij Dunkinn Donuts om wat lekkers en snels te lunchen. Ik heb echt geen idee wat ze allemaal verkopen in deze keten dat is dus even zoeken. Een uurtje later zijn we bij de van te voren zorvuldig uitgekozen airboat diensten. Voorzien van prachtige gehoorbescherming, zonnebrand factor 50 en een of andere "volledig natuurlijke" antimuggenlotion gaan we de Everglades in op zoek naar aligators. Al snel spotten we er een, de gids gebruikt een of ander lokroepje om ze te lokken. De tweede aligator komt tot helemaal bij de boot en de gids laat zien hoe de bek van de aligator functioneerd, hij krijgt wat brood en de meneer laat zien dat de gator drie oogleden heeft enzo. Dan hebben we een stop bij een replica van een native American town. Het stikt hier van de enorme grasshoppers. Wat een kleurige typjes! Dan terug naar de wal en door naar Duck Key. De Keys zijn tegenwoordig allemaal verbonden via een grote lange brug/weg. Er zijn nog delen van een oude brug zichtbaar, je vraagt je af hoe dat vroeger ging. We moeten op een van de middelste Keys zijn. We kijken links en rechts goed uit onze ogen want misshcien zien we wel dolfijnen.

Dan komen we op onze bestemming: een hoop hotemetoten, er is valet parking bij de receptie, Nou Luc parkeerd gewoon even kort voor het inchecken en dan kunnen we weer door naar ons nieuwe optrekje; Beach villa 5050. Een leuk huisje met twee balkons en een terras aan de oceaan. Het huis leent zich heel goed voor verstoppertje en de kinderen zijn gezellig alle uithoekjes van het huisje aan het ontdekken. Dan even opfrissen en op pad voor het avondeten. Luc heeft via Yelp een goede recentie gevonden over een tentje aan de oceaan z'n 17 km verder op Key Marathon. Eenmaal daar doet het toch een beetje ongezellig aan met een soort fastfood loket waar je de bestelling doet en dan kun je op houten picknickbanken gaan zitten. We besluiten dat we dat een beetje zonde van de avond vinden en rijden door voorbij marathon en net voor Key Pigion zit een heel gezellig restaurant aan een zwembad bij een RV camping. Het oogt een beetje hippie-achtig met live muziek (the Keys got talent, maar t swingt wel) en ze hebben een steiger waar je enorme vissen en krabben ziet in het water. Die hebben ze ook allemaal op de menu-kaart staan;-) We nemen een voorafje en dan een lekkere visschotel. De meisjes eten tosti en Sven eet Linguini marinara (tagiatelle met rode saus). Dan nog een cocktailtje "jurasic punch" toe en weer op pad naar het hotel. Sven en Jenny roepen dat we morgen weer hier moeten eten en dan onze zwemspullen mee. Nog even naar de supermarkt want dan hoeven we er morgenvroeg niet op uit voor t ontbijt. De meiden slapen samen op de slaapbank want dat is natuurlijk wel spannend! Sven ligt alleen midden in het twee persoonsbed. Het duurt niet lang voor ze allemaal in dromeland zijn!

Het was weer een prachtige dag! Time for bed!

Weltrusten!