De eerste dag!

4 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na een zondag ietwat chaotisch door het huis dralen: kledingstukje hier, cremetje daar, was het dan eindelijk gelukt om drie koffers in te pakken en drie tassen handbagage. Toen: op naar Limburg om van daaruit te vertrekken naar vluchthaven Dusseldorf. Op het zeer bescheiden uur van "rond de klok van vijven" hesen wij ons vanochhtend met hulp van oma allemaal in een passende laagjes outfit: comfortabel en in verschillende lagen te dragen. Na een paar rondjes flughafen op zoek naar de geboekte parking in P7 konden we naar de terminal. Inchecken ging vloeiend. Nog een kopje koffie en boarden maar. Een vlucht van bijna tien uur kwamen we door met pokeren op het TV-schermpje van AirBerlin, kleurplaten op hetzelfde schermpje, af en toe een serie en een snufje nintendo DS. Een poging van mij om met Jenny boter kaas en eieren te spelen was snel afgelopen, want ze zette direct drie bolletjes naast elkaar. Dan wist ze namelijk zeker dat ze won, niks tegen in te brengen, toch? We kregen smiddags pasta en savonds een broodje met salade. De afdaling was een beetje vervelend, het vliegtuig circelde een paar keer om de luchthaven heen en daar werden veel mensen wat draaiering van. Maar daar stonden we dan aan de grond, zo'n tien uur na vertrek (tegen acht uur savonds nederlandse tijd, zeg maar) MOOI! seatbelt lampje uit en opstaan.... we horen gestommel maar de pasagiers gaat niet het vliegtuig uit. Blijkbaar krijgen ze de luchtbrug/slurf niet goed aangesloten op ons vliegtuig en het duurt wel drie kwartier voor het eindelijk toch lukt!  Nu wordt die ruime overstaptijd naar de vlucht voor Orlando natuurlijk wat krapper, het feit dat Sven een soort van uitgestelde reisziekte krijgt op de vloerbedekking van Miami airport maakt ons wel een beetje extra nerveus of we het allemaal wel gaan halen. Iemand van de airport loopt er snel langs en zegt: "don't worry we'll call someone to clean it". Gelukkig voelt hij zich direct wel veel beter, dat is fijn. Beetje rap door de douane en dan kunnen we gelijk door naar de gate. De meneer bij de gate fikst nog even dat we toch twee om drie bijelkaar kunnen zitten naar Orlando (ipv de oorspronkelijke 3 rijen= een kind in zijn eentje op een andere rij). Daar aangekomen driehonderd handtekeningen voor de rental car. Als we dan tussen de palmbomen naar het wagenpark lopen is er een vrolijke meneer die zegt: "just pick one you like and drive it to the exit". Nou dat wordt dan een enorme Dodge carnaval. Waarom hadden we eigenlijk maar drie koffers meegnomen? Nou hij rijdt fantastisch. Nu op pad naar de villa rent-knakkers. We hebben navigatie in de dodge dus het is snel gevonden. Luc weer twaalf handtekeningen zetten en dan op zoek naar het park. We kijken onze ogen uit in deze bijzonder fraaie omgeving. Als we er dan zijn om twaalf uur Nederlandse tijd, is de achterbank in diepe rust. Sven en Daphne verplaatsen zich direct naar de hele grote banken in the living en tukken door. Jenny wil toch echt nog een plons maken in onze eigen pool. Daphne is daar ook voor te porren en zodra ik mijn badpak gevonden heb sta ik ook in het donker tot mijn schouders in het water. Brrr...beetje fris maar wel lekker!  Luc haalt even wat boodschappen en ik pak al een en ander uit. Dit huis heeft elke kamer voorzien van een walk in closet die groter is dan Svens eigen slaapkamer thuis. Dat is dus nog even kiezen wie in welk bed slaapt want er zijn hier 12 bedden, Sven staat niet meer op uit het stapelbed, dat is duidelijk! Nu echt naar bed want we zijn al bijna 24 uur in touw, Ben benieuwd hoelaat ze morgen allemaal wakker zijn;-) Morgen disney magic kingdom.