Dag 2, Disney's Animal Kingdom

5 mei 2015 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Jaaaaah dat was een geslaagd dagje Disney. Animal kingdom, tja allemaal "kingdom zus, kingdom zo....hou ze maar eens uit elkaar. Animal kingdom ligt 10 minuten rijden van onze villa. "Neeeeh 12 minuten" zegt Sven. We rijden na het poolside breakfast en een frisse ochtend duik in het zwembad naar Animal Kingdom. We parkeren de minivan op "dinosaur 37" En gaan met het treintje naar de ingang van het park. Pfoe ik heb inmiddels wel enorme trek in koffie, die hebben we nog niet gekocht en ook niet meegbracht uit Nederland. Even rainforrest cafe in, Bij het verlaten van het cafe worden de rietjes van de kinderen omgewisseld voor papieren rietjes met de uitleg: "the other ones can be harmfull to the animals". Iedereen krijgt een pasje voor drie dagen Disney: met Minnie Mickey en Goofy erop. We gaan eerst een boel dieren bekijken en dan op safari. De chauffeur heet Spike en die heeft duidelijk de opdracht om deze SUV/vrachtwagen-tocht om te toveren tot een heuse RIDE. Hij geeft gas in de bochten en schud ons allemaal flink doorelkaar op de gawatteerde banken. We zien een oer-os, luipaarden en MONKEYS ja ze weten nu alle drie dat dat aap betekend. Spike legt uit dat een zebra niet wit met zwarte strepen maar zwart met witte strepen is. Dat kun je volgens hem zien aan de donkere neus van de dieren. Ook afrikaase olifanten, termieten en giraffen. In Dino Island gaan we in draaimolens en in de tijdmachine achtbaan. De musical van Nemo was de 40 minuten wachten meer dan waard. Wat een geweldige show! Hier word iedereen blij van! We gaan in Asia in een achtbaan die Jennifer niet leuk vond. Er is een groot gedeelte in het donker en er is een schaduw van een bewegende Yeti. Voor ons allemaal wel heel leuk en vernieuwend maar voor Jenny wat minder. Dan gaan Daphne, Sven en ik door naar de raging river ride. Waar aan de ingang staat aangegeven dat je wellicht nat of totaly soaked uit de ride komt. Gelukkig zitten we aan de goede kant van het "piranjha bootje" en zijn we niet tot onze onderbroek nat. Luc en Jennifer drinken een glaasje fris in de zon. Nu naar de jungle trail, met echte vliegende honden die in principe helemaal bij je kunnen komen, Sven maakt gelijk rechtsomkeer, zo gauw hij dat weet. Ze heten in het Engels flying foxes. Dan toch nog snel even naar de 3D film van Bugs life. Ze waarschuwen voor harde geluiden en effecten die hele kleine kinderen misschien niet leuk vinden. Nou dat hadden ze goed gezien want toen de vogelspin eikels de zaal in ging katapulteren was het Jennifer en Daphne wel wat te spannend. Erg leuk dat er ook lucht, vloeistof en beweging in de show verwerkt zaten. Toen terug naar het huisje, even langs de Disney shop, dan eten bij steakhouse "Angus" I'll get you some boxes dear" zegt onze waitress Wendy als ze ziet dat we nog behoorlijk wat over hebben  Dan nog even naar de supermarkt voor koffie. Voor morgenvroeg. Nu naar mn mandje want mijn systeem zegt toch nog steeds wel dat het in Nederland diep in de nacht is.

Morgen Magic Kingdom!

1. Pedro:
    6 mei 2015
    zie r allemaal super uit, geniet ervan samen