Dag 4 Epcot

7 mei 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Daar het zo laat was geweest bij Magic Kingdom hadden we meer ruimte genomen in de planning. Lekker uitslapen tot 9 uur en eerst lekker even plonsen in het zwembad, heerlijk wakker worden zo.

De kids ook lekker relaxed.

Daarna eens gekozen voor een echt amerikaans ontbijtje. Even yelp gecheckt en op 2 km afstand zat een breakfast room welke een 4 van 5 scoort. Yelp is een Iens zoals wij het kennen alleen zoekt deze handiger direct op locatie en laat eerst de beste restaurants zien maar ook direct de prijs. De Amerikanen gebruiken dit net zo iets als tripadvisor en werkt zeer goed. We hadden een zeer goede keus. Wel van een keten Perkins, maar stond als top aangeschreven in de regio. De kinderen hebben kennis gemaakt met Amerikaanse pancakes en wij ook met de iets meer waterige amerikaanse koffie :-) maar goed genoeg om wakker te worden.

Aan tafel kwam de persoonlijke ballonnen goochelaar een mooie tijger, Dolfijn en groene pinguin in elkaar knutselen voor onze kids en toen kregen we het eten. eieren met sunny side up, betekend eidooier lekker zach met het eigeel naar boven. Dat maakt zo'n eitje toch nog extra lekkerder.

Echt smullen was dat. De kinderen krijgen nog een lekker koek zakje mee en toen naar Epcot. Epcot is meer educatief maar vele leuke dingen gezien.

Een rondvaart in de onderwereld van Nemo, met de vissen van Nemo in een echt aquarium geprojecteerd... net echt. Het zag er super uit.

Nog een meet en greet met Pluto en ook met Knabbel en Babbel, zie foto's, zelfs Luc moest met hun op de foto.

Ook nog even een toetje genuttigd in het stukje "land" van Epcot en daarna naar de hoofdattractie. Gelukkig later in de middag geen wachtrij meer en we kunnen direct in de karretjes. Een aardig stukje geschiedenis meegemaakt over het begin van de aarde tot een papa die automatisch zijn paak aangemeten krijgt als hij slaapt. Echt lachen.

De zon brand flink vandaag en we gaan lekker rond zessen terug naar huis om wat te zwemmen. Heerlijk even plonsen.

Daarna lekker even naar de beter steak boer toe.

De kids kunnen delen met kip nugget ( is hier meer een halve kipfiltet), cheese burger en spare ribs, en het schijnt hier lobster season te zijn dus Judith en ik nemen een 9 oz Filet mignon met lobster ..... mjummmmie.

Een lekkere californische wijn erbij met veel fruit maakte het eten compleet echt een aanrader.

Dan nog een lekker toetje en ik een milkshake, nou een verse amerikaanse mikshake daar kunnen ze bij ons in nederland nog van leren, nog eens mjummie.

Toen nog even bij de buren de supermarkt in gedoken. een supermarkt  waar ze dingen van kruitvat , blokker en de appie in een hadden en qua grootte dubbel zo groot. Interessant om te zien.

Wat leuke dingetjes voor thuis gekocht en toen weer terug. Luc had gedronken dus Judith terug rijden. Dat was zo gedaan.

Net de kinderen naar bed om morgenvroeg weer op tijd op te staan voor de volgende reis naar Captiva island, een kleine 350 kilometen.

Disney dank je wel, we hebben genoten.